tisdag 13 september 2011

Intensiva veckor - men roliga!

I helgen var det ungdomsansvarigträff i Malmö och till helgen blir det ungdomsansvarigträff i Stockholm.

Jag jobbar som en galning för tillfället känns det som, men å andra sidan känns varje minut som en självklar investering för ungdomsverksamheten i Svenska FN-förbundet och vi ska ge tillbaka för allt arbete ni i lokalföreningarna gör! Det är roligt och intensivt.

Det är alltid lika spännande att träffa unga medlemmar från runtom i Sverige, att få se att man inte är ensam i engagemangsvärlden. Det finns hopp för framtiden!

Jag höll min första konferens som ungdomssekreterare, vilken tur att jag hade Per och Jonas med mig.

På träffen i Malmö pratades det om kampanjer, om rollen som ungdomsansvarig och hur man i lokalföreningarna jobbar och kan jobba med kampanjer och Svenska FN-förbundet.

Till mycket nöje fanns det dessutom utrymme för lekar - och godis.

Hoppas på en minst lika bra helg i Stockholm!

/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar