tisdag 6 september 2011

Kontorsröjning

Under eftermiddagen fick jag ett mindre panikutbrott. Min kontorsplats var ett totalt kaos blandat med mina egna grejer och saker från säkert tio generationers ungdomssekreterare om vartannat.

Så tog jag tag i saken och röjde både pysselhyllan, lådor och skrivbordet. Spännande saker dök upp! En silvermedalj från Globall Cup-03, vattenballonger som luktade fiskmat, trasiga gem, en mindre säck med färgglada träpinnar och annat konstigt.

Nu känns det dock stabilare, jag vet vad för grejer som finns och vart grejerna finns. Sen var det ju det här med min skrivbordsplats. Alldeles för mycket papper fanns där, tillräckligt många ska åka på återvinning och resten är prydligt sorterade i brevkorgar. Skönt!

Dags att återgå till vanligt kontorsarbete - skönt faktiskt! Sen blir man ju lite mer harmonisk när man känner ordning och reda runt sig, i alla fall jag.

/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar