torsdag 17 november 2011

Kick off-dag

Idag hade jag och Sanna kick off för elevföreningar från olika skolor. Det var skoj och det är alltid lika inspirerande och skönt att se ungdomar i landet som håller på och vill göra samma saker som jag gjorde när jag gick på gymnasiet!

De hade jättebra idéer och jag tror att vi kommer få flera nya, bra projekt fram över.
En grej de fick göra var att planera en aktivitet eller ett projekt de ville driva och sedan redovisa detta i form av en hisspitch, något som är sjukt roligt!!

En hisspitch (elevator pitch) går till på så sätt att man på kanske en, två minuter ska kunna presentera och sälja in sin idé för en främling man möter i hissen. I verkligheten är det ofta som avtal, samarbeten och idéer dyker upp på oväntade ställen, oftast då "informellt" på så sätt att man inte sitter ner och har ett faktiskt möte. Ett sånt tillfälle kan vara när man hälsar på en främling i hissen.

För att göra det mer trovärdigt, letade jag upp lite hissljud att spela upp. Dörrar som öppnas och plingar att den är ledig, knappar till rätt våning, våningsuppläsning och slutligen pling för att man är framme och dörrar som öppnas.



Galet nog finns det riktigt många hissvideos på youtube (egentligen ska man väl inte vara så förvånad), folk som filmat och spelat in hissar i olika hus i världen. Kolla upp det själv!

/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar