fredag 27 januari 2012

Ida gästbloggar: Det är så enkelt att göra någon glad

Hej, jag har fått låna UNg-bloggen för att berätta om vad som hände mig imorse.

Varje morgon köper jag kaffe på samma cafe. En liten kaffe med mjölk att ta med tack. Fram med betalkortet och så hör jag mannen bakom kassan säga: Den är redan betald.

VA?

Ja, någon har betalat kaffet åt dig, här, du ska få ett kort.


Förstår ni hur glad jag blev? En kaffe kostar inte så mycket men att någon hade köpt en kaffe till mig, utan att känna mig, utan att veta vem jag var, utan att vilja få ett tack. Wow!

Så mitt tack kommer här; TACK!
Och SJÄLVKLART kommer jag att göra samma sak för någon annan.

Att göra någon glad, är inte det en bra början på att göra den här världen till en bättre plats?

Ha en jättebra helg nu alla läsare.

Hälsningar

Ida
Webbredaktör på FN-förbundet

2 kommentarer:

  1. Ah, nice! Nu kan du göra samma grej själv, Ida! Känner du till Anonyma Klubben? "Medlemmarna" i den klubben gör något gott för andra, men anonymt och utan att kräva "tack" från mottagaren. Du kan t.ex. lägga pengar i ett kuvert och be personalen på ett fik eller restaurang att bjuda in hemlös på redan betald mat.

    Ha det gott - och gör gott!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag gjorde samma sak igår men han i kassan pekade ut mig innan jag hade hunnit lämna affären. Jaja, personen som fick en kaffe såg väldigt glad ut. Anonyma klubben - vilket perfekt namn. Den går jag gärna med i. Nu ska jag fundera ut nästa gåva...

    SvaraRadera