måndag 30 januari 2012

Hur gör man ett jobb?

Jag sitter mellan varven på kontoret och knepar och knåpar med en handbok i att vara ungdomssekreterare. Per som i vanliga fall brukar vara klippan som alltid står kvar har tjänstledigt resten av det här året och därmed finns det ingen att vända sig till med frågor som ny ungdomssekreterare till hösten.

Så kommer frågan - hur gör man mitt jobb, egentligen? Och hur berättar jag smidigast vidare till nästa person om just det här? Det jag gör just nu, ska göra imorgon, ska planera inför nästa vecka... Det är svårt, om inte omöjligt att kunna ge en heltäckande bild av mitt jobb. Det är omväxlande, påverkas av projekt och möjligheter för stunden.

Och helt ärligt, jag visste nästan inget om vilka rutiner man skulle ha när jag började här, man får fundera och forma själv, hitta sina vägar. Har jag då rätt att ge mina rutiner som en ultimata sanningen till nästa person? Det är knepigt.

Oavsett så kan jag ju gott säga att det är ett roligt jobb i alla fall. Det spelar nog mest roll i slutändan ändå.

/ Viktor

1 kommentar:

  1. Hej, Viktor!

    Jag ska följa din blogg! Länkar till den hemma hos mig så kanske fler än jag blir nyfikna.
    Ha det jättebra!

    SvaraRadera