måndag 6 februari 2012

Det har rollspelats på Söderport

Förra veckan hade min gamla gymnasieskola, Söderport, sitt årliga FN-rollspel som varar i tre dagar.

Det verkar ha varit full aktivitet, över 250 delegater som deltog och skoltidningen, som är webbaserad, lade upp en mängd artiklar.

Roligt för mig som gammal rollspelare, men också jobbigt, för jag saknar de intensiva debatterna, kläderna och det obeskrivliga känslan när man hållit ett bra tal eller gett ett klockrent svar på en svår fråga.

Jag och mina meddelegater från Folkrepubliken Kina, våren år 2010

Resolutionsskrivande - en utmaning men man lär sig också fantastiskt mycket.

Oavsett, för alla er som inte rollspelat, se till att ta chansen när den ges!

Kolla gärna in lite artiklar från min gamla skolas tidning: elite1337

/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar