torsdag 16 februari 2012

Ny dator!

Jag och Elin, som jag delar kontorsrum med, har levt med en mindre jetmotor de senaste månaderna - nämligen ljudet av min dator.

Det är ju så med datorer, att förr eller senare ger de upp. Speciellt laptops. Så jag har kämpat på med att den hängt sig, fått bluescreen, vägrat stäng av sig, klipp min internetuppkoppling, segat sig och som toppen på isberget har den fört mer väsen en någon dator jag någonsin haft. Med ett varmt luftutblås som kan liknas vid en hårfön.


Så nu, äntligen, har jag fått en ny laptop och jag hoppas att den ska funka bra. Än så länge kan jag inte använda den, den måste kopplas upp till servrar och grejer, men förhoppningsvis så ska jag få den fullt fungerande inom kort.

Visst är det konstigt med alla konstiga program som tillverkaren trycker i en dator innan man själv ens börjat använda den? Jag hade drygt 80 processer igång i en dator som blev uppstartad för första gången och en väldig massa knepiga program som antagligen inte har någon mer funktion än att belasta mitt CPU.

Hur som helst, en ny dator är sann glädje!

/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar