torsdag 1 mars 2012

Robot Chicken: Star Wars

Så jag är ju lite av en nörd när det gäller vissa serier och filmer. Jag kan inte direkt säga att jag är någon Star Wars-expert, men nog har jag sett filmerna ett par gånger och spelat spelen etcetera.

Vad jag däremot alltid gillar är en bra parodi. Star Wars är alltid tacksamt att göra parodi på eftersom att det finns så mycket man utgå ifrån. Som vad Darth Vader säger till Emperor Palpatine när han misslyckats med att skydda Death Star från förstörelse. Tungt samtal, inte sant?

Robot Chicken är en tv-serie som gör massa parodier och roliga klipp med dockor och lerfigurer via så kallad stop-motion. Robot Chicken har, så klart, gjort Star Wars-parodier och de är faktiskt väldigt roliga, enligt mig!

Kolla in det här, klicka runt på fler klipp på [adult swim]s kanal på YouTube om det faller dig i smaken.



/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar