onsdag 2 maj 2012

Ich bin wieder hier!

Nu är jag tillbaka i Stockholm efter en vecka i Finland och kort ledighet över Valborg och 1 maj.

Nordic MUN 2012 var väldigt trevligt, engagerade deltagare, fint väder och hade roligt ihop! Jag höll bland annat i rättningen av resolutionerna tillsammans med ett antal lärare (the approval panel) samt kvällsaktiviteter (social games) där vi lekte Maffia och Psykologen fram till långt efter midnatt!

Jag passade på att stanna i Helsinki över helgen och precis som i Nurmijärvi vilade det en skön öststatsarkitektur över Helsinki också, underbart! Jag fastande särskilt för den fantastiska Centralstationen med stora, muskulösa arbetarstatyer som vaktade ingångarna.

Kiasma, Helsinkis moderna konstmuseum hade en fantastisk ljudföreställning med över 100 högtalare placerade runt en i olika avstånd. Man kunde höra fåglarna lyfta bakom en och en sovjetisk armé marschera framför en. Visst är det häftigt vad man kan göra med ljud och hur man kan "lura" sina sinnen till att se saker framför sig!

Nu är jag tillbaka i ett vårigt Stockholm och njöt av lunch i gräset på Mariatorget, ich bin wieder hier!



/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar