fredag 25 maj 2012

Igår var det personaldag!

Och det bjöd på många nya intryck. Dagen planerades och leddes av Terese (skolhandläggare) och Anders (projektledare för Världskoll). Vi möttes upp på Djurgårdsbron, fick varsin reviderad version av de "hemliga uppdragen" som vi gav individuellt till alla på UNg12.

Därefter var det gemensam marsch mot Skansen och indelning i grupper. Dagen fylldes av tävlingar mellan grupperna och det var väldigt trevligt. Vädret var fantastiskt!

Jag fick nya, fina intryck. Ulla-Britt sa att hon hade varit på Skansen för 14 dagar sedan, jag kontrade med att det nog var 14 år sedan jag var där (vilket nog kan stämma ganska bra). Det var mycket härligare än jag minns! Jag tror att vädret bidrog en hel del, men fortfarande, så fint det är!

Sälen Moses på Skansen

Sälarna är lätt min favorit, därefter björnarna. Sälarna påminner mig lite om hundar, snälla ögon, lugna och ser ut att vara väldigt nöjda med sin tillvaro. Så himla coola!

Efter att dagen var slut gick några av kollegorna och satte oss på Blå Porten, ett matställe på Djurgården med en väldigt mysig innergård. Vi passade lite senare på att äta koreansk mat inne i city, jag provade för första gången vegetarisk bibimbap, marinerade grönsaker som serveras varma i ett metallkärl tillsammans med ris och en stark sås.

Det var en bra dag!

/ Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar